Dolce & Gabbana a/i 2014 Men .... "Devotion"

Absolute devotion to tailoring, devotion to cut, devotion to fabrics and devotion to details.

Devotion to family, devotion to religion and devotion to love.

The protagonists of the fashion show are once again Sicilian guys and men chosen by Domenico Dolce and Stefano Gabbana. The personalities and natural beauty of their faces continue to be the source of inspiration of Dolce&Gabbana.

Black for coats, suits, velvet and cashmere.Grey coats, suits, T-shirts, vests and embroideries. White poplin shirts, inlaid shirts and lace pillow-style ,embroidered jackets and shirts. Colored jackets and silk T-shirts printed with flowers and cotton embroidered T-shirts. Needlepoint flowers on velvet jackets and coats. religious Prints . Velvet shoes, needlepoint embroidered shoes and black leather Sicilian-style shoes.

Soundtrack: Nino Rota’s original music from “The Road” by Federico Fellini.

La collezione Dolce & Gabbana a/i 2013/2014 è dedicata alla "devozione", devozione assoluta alla sartoria, la devozione a tagliare, la devozione ai tessuti e la devozione per i dettagli. La devozione alla famiglia, la devozione alla religione e la devozione ad amare. Protagonisti della sfilata sono ancora una volta i ragazzi siciliani, degli uomini scelti da Domenico Dolce e Stefano Gabbana. La personalità e la bellezza naturale dei loro volti continuano ad essere la fonte d'ispirazione di Dolce & Gabbana. Nero per cappotti, abiti, velluti e cashmere. Grigio per cappotti, abiti, t-shirt, giubbotti e ricami. Bianco per camicie in popeline, camicie intarsiate e per il tombolo con cui sono ricamate giacche e camicie. Colore per le giacche, t-shirt di seta stampate con fiori e per le t-shirt di cotone ricamato. Fiori ricamati a mezzuponto sulle giacche di velluto e sui cappotti. Stampe di icone religiose sulle t-shirt. Scarpe di velluto, scarpe ricamate a mezzopunto e scarpe di pelle nera in puro stile siciliano.

Nessun commento:

Related Posts with Thumbnails

Best Post You Love